R A J E R

literacka gra karciana

O GRZE

Rajer to gra karciana inspirowana polską literaturą, która połączy przyjemne z pożytecznym. Z jednej strony gwarantuje świetną i angażującą rozrywkę, z drugiej – może zaszczepi u młodych ludzi miłość do literatury. Nasze karty pozwolą miło spędzić czas, a przy okazji przyswoić sobie najważniejsze postacie i arcydzieła polskiej kultury.  

Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów inspiracji — punkty zdobywasz za pomocą kart (za ich pomocą zdobywasz punkty lub ograniczasz zdolność otrzymywania punktów przez przeciwnika) — każda karta ma własną, indywidualną specyfikę). 

projekt pudełka

Jakie karty mamy do dyspozycji?

Na każdą frakcję przypadają 21 kart (18 kart grywalnych+3 liderów). 

Z frakcją wiąże się konkretny zestaw kart związanych z nią tematycznie. 

Jak grać?

  1. Przed rozpoczęciem gry, każdy z uczestników wybiera talię odpowiadającą danej epoce literackiej i następnie z tali decyduje się na jedną z 3 kart lidera, pozostałe 2 karty liderów odkłada do pudełka. Kartę lidera należy umieścić obok swojego pola
  1. Pozbawioną liderów talię, gracz powinien przetasować, następnie każdy z graczy dobiera 3 karty. Gracze mogą ustalić który z nich zaczyna między sobą, lub zdecydować w poprzez np. rzut monetą. 
  1. W ciągu  tury każdy z graczy zagrywa jedną kartę (oprócz tego może użyć również zdolności lidera), mającą na celu przybliżyć go do zwycięstwa. Tura kończy się gdy każdy z graczy wykonał swój ruch. Gdy następuje kolejna tura każdy z graczy dobiera po 1 karcie. 
  1. Gracze zagrywają karty w ciągu 12 tur. Po tej liczbie grę wygrywa gracz, który posiada większą ilość punktów. 

* Gracz, któremu w talii skończyły się karty i dobiera kolejną kartę przegrywa. 

POJĘCIA

  • Talia-stos nieodkrytych kart, z talii na końcu każdej tury dobieramy 1 kartę. 
  • Ręka– miejsce w którym trzymamy karty. Grę zaczynamy z 3 kartami w ręce dobranymi z talii, po wcześniejszym przetasowaniu oraz wcześniej wybranym liderem 
  • Cmentarz– każdy z graczy posiada osobną stertę, gdzie trafiają karty zagrane, odrzucone czy też zniszczone. 
  • Pole– miejsce gdzie wykładamy nasze karty aktywne, znajduje się na płaszczyźnie dzielącej obu graczy. Każdy z graczy może mieć maksymalnie po 3 karty aktywne. 
  • Karty aktywne – oznakowane gwiazdką w prawym rogu(*), to karty wystawiane na pole gry. Są to karty posiadający aktywny efekt na polu gry, zazwyczaj działający co turę. Ten typ kart może wpływać na reguły rozgrywki, lub przynosić wyższe wartości punktowe, rozłożone pomiędzy turami. W jednej chwili gracz może kontrolować maksymalnie 3 tego typu karty. Jeżeli gracz posiada 3 karty tego typu na polu, przed zagraniem kolejnej karty aktywnej powinien przenieść jedną z wcześniej zagranych na cmentarz
  • Karty natychmiastowe – oznakowane kropką w prawym rogu(•). Ten rodzaj kart zazwyczaj przynosi większe korzyści, jednak tylko w chwili zagrywania. W przeciwieństwie do kart aktywnych działanie karty jest natychmiastowe i karta od razu wykorzystuje swój pełny potencjał. Po zagraniu karty aktywne przenosi się na cmentarz
  • Karty liderów – w prawym rogu nie posiadają oznakowania w postaci gwiazdki lub kropki. Gracz może wykorzystać ich zdolność niezależnie od tego czy zagrał już kartę w ciągu swojej tury. Gracz zaczyna grę z tą kartą i pozostawia ją odsłoniętą, obok pola. 

.

Powrót do góry